ⓘ Free online encyclopedia. Did you know? page 160

Niangi

Krokodill oli gruusia huumoriajakiri, mis asutati 3. juunil 1923 Tbilisis ja ilmus 2 korda kuus. Aastatel 1924–1930 ilmus väljaanne ajalehes Mush pealkirja "Tartarozi" all. 1931. aastal hakkas ilmuma iseseisva ajakirjana Krokodill. Ajakirjas aval ...

O, The Oprah Magazine

O, The Oprah Magazine, tuntud ka kui O Magazine ja O, on Ameerika Ühendriikides ilmuv ajakiri, mille asutajaks on Oprah Winfrey. Ajakiri on suunatud naistele. Esimene number tuli välja 2000. aasta 19. aprillil. Algusest peale on kaanestaariks ala ...

Progres

Progres oli Waldemar Rosenbergeri Peterburis välja antud ajakiri, mis oli mõeldud tema enda loodud keele idiom neutrali propageerimiseks. Ajakiri ilmus Progresi nime all alates 1906. aastast kuni 1908. või 1909. aastani. Selle järglane Progress i ...

Rolling Stone

Rolling Stone on 1967. aastal USA-s San Franciscos Jann Wenneri ja muusikakriitik Ralph J. Gleasoni asutatud muusika-, poliitika- ja popkultuuriteemaline ajakiri.

Semana

Semana on Colombias ilmuv ajakiri, mille asutas 1946. aastal Alberto Lleras Camargo, kellest 1958. aastal sai Colombia president. 1961. aastal ajakirja väljaandmine lõpetati, kuid ajakirjanik Felipe López Caballero taaskäivitas selle 1983. aastal ...

The Yellow Book

The Yellow Book oli Suurbritannia ajakiri, mis ilmus Londonis aastatel 1894–1897. The Yellow Book oli Briti 1890. aastate ilmunud juhtiv ajakiri. Teatud määral esteetika ja dekadentsiga seotud ajakiri sisaldas laias valikus kirjandus- ja kunstili ...

Vahitorn (ajakiri)

Vahitorn on ajakiri, mida annavad välja Jehoova tunnistajad. Ajakiri ilmub 357 keeles üle kogu maailma. Igat Vahitorni numbrit trükitakse kokku üle 94 miljoni eksemplari. Charles Taze Russell hakkas ajakirja välja andma 1879. aastal. 2008. aastal ...

Womans Home Companion

Womans Home Companion oli USA naisteajakiri, mis ilmus aastail 1873–1957. Ajakiri oli vägagi populaarne ning oma kõrgaegadel 1930.–1940. aastatel ületas ta üksiknumbri tiraaž nelja miljonit.

Euroopa Parlamendi ajakirjanduspreemia

Euroopa Parlamendi ajakirjanduspreemia on iga-aastane tunnustus, mille Euroopa Parlament annab välja alates 2008. aastast ajakirjanikule või ajakirjanikele, kes on meedias selgitanud üle-euroopaliselt olulisi teemasid või aidanud avalikkusel mõis ...

Ciro Alegría

Ciro Alegría isa José Eliseo Alegría Lynch 1883–1945 ja ema María Herminia Bazán Lynch 1885–1926 olid omavahel nõod, õdede lapsed, kes mõlemad olid sündinud Peruus Huamachuco provintsis. 1930. aastal astus Alegría Ameerika Revolutsioonilisse Rahv ...

Julian Assange

Julian Paul Assange on Austraalia internetiaktivist ja ajakirjanik, WikiLeaksi peatoimetaja. Varem tegutsenud programmeerijana.

Julius Fučík

Julius Fučík oli Tšehhoslovakkia ajakirjanik, Tšehhoslovakkia Kommunistliku Partei ja Saksa okupatsiooni aegse vastupanuliikumise aktiivne liige. Fučíku vangistasid, teda piinasid ja ta hukkasid Saksa okupatsioonivõimud.

Vladimir German

Vladimir Jevgenjevitš German oli Nõukogude Liidu malefunktsionäär, ajakirjanik ja literaat. German oli aastatel 1939–1941 ja 1945–1947 Üleliidulise Male-kabesektsiooni esimees. 1932. aastal valiti ta NSV Liidu Ajakirjanike Liidu liikmeks. Ta tööt ...

Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell on inglise ja jamaica päritolu Kanadas kasvanud ameerika teadusajakirjanik. Ta on tuntud menukite "Läbimurdepunkt" "The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference" ja "Silmapilk" "Blink" autorina.

José Hernández

José Rafael Hernández y Pueyrredón oli Argentina kirjanik, ajakirjanik ja publitsist. Tema eepiline poeem "Martín Fierro" (esimene osa "El gaucho Martín Fierro", 1872; teine osa "La vuelta de Martín Fierro", 1879 kuulub gautšokirjanduse ja ladina ...

Ita Kozakeviča

Ita Marija Kozakeviča oli poola päritolu Läti filoloog, ajakirjanik ja ühiskonnategelane. Kozakeviča sündis Riias. Tema isa oli poolakas, aga ema lätlanna. Ta lõpetas Riia Prantsuse Lütseumi ning seejärel Läti Ülikooli prantsuse filoloogina ja tö ...

Elena Jončeva

Elena Jončeva on bulgaaria ajakirjanik, endine Bulgaaria Televisiooni korrespondent, alates 2. juulist 2019 Euroopa Parlamendi liige. Ta on teinud telereportaaže paljudest konfliktipiirkondadest, näiteks Kosovost, Alžeeriast, Tšetšeeniast, Iisrae ...

Jamal Khashoggi

Jamal Ahmad Khashoggi oli Saudi Araabia ajakirjanik, dissident, kirjanik ja uudistekanali Al Arab News juht ja peatoimetaja. 2. oktoobril 2018 mõrvasid Saudi Araabia valitsuse agendid ta Saudi Araabia Istanbuli konsulaadis. Ta oli ka Saudi Araabi ...

Kim Seong-su

Kim Seong-su oli Lõuna-Korea ajakirjanik, kunstnik ja poliitik. Aastatel 1951–1952 oli ta Lõuna-Koreas asepresident.

Paul Klebnikov

Paul Klebnikov oli vene päritolu USA ajakirjanik. Klebnikov sündis USAs. Tema esivanemad emigreerusid Venemaalt poliitilistel põhjustel 1918. aastal. Tema vanavanaisa oli valgekaartlaste admiral ja mõrvati bolševike poolt. Klebnikov lõpetas 1984 ...

Korrespondent

Korrespondent on perioodikaväljaande, televisiooni, raadio või teabeagentuuri toimetuse ülesandel töötav ajakirjanik, kes peab kirjutama või hankima kaastööd teatud valdkonnast või piirkonnast. Eristatakse kohalikku, välis-, eri- ja ühiskonnakorr ...

Jadranka Kosor

Jadranka Kosor on Horvaatia ajakirjanik ja poliitik, alates 6. juulist 2009 kuni 23. detsembrini 2011 oli ta Horvaatia peaminister ning ühtlasi esimene iseseisva Horvaatia naispeaminister.

Hrvoje Macanović

Hrvoje Macanović oli horvaadi ajakirjanik. Tema hüüdnimi oli Macan. Noorpõlves võistles ta kergejõustikus, ujumises, sportvõimlemises ja veepallis. Ta õppis Zagrebi ülikoolis ehitust. Ajakirjandusega hakkas tegelema 1923 Spliti väljaande Novi dob ...

Natalia Morari

Natalia Morari on Moldova uuriv ajakirjanik. Ta kolis Moldovast Venemaale 2002, et õppida Moskva Riiklikus Ülikoolis sotsioloogiat. Ta lõpetas ülikooli 2007. Ta oli Venemaa alaline elanik kuni väljasaatmiseni 2007 väidetava korruptsiooni avalikus ...

Nikol Pašinjan

Nikol Pašinjan on Armeenia ajakirjanik ja poliitik. Ta on alates 2018. aasta 8. maist Armeenia peaminister. Enne seda oli ta aastast 2012 Armeenia parlamendi liige. Ta õppis aastani 1995 Jerevani Riikliku Ülikooli filoloogiateaduskonna ajakirjand ...

Rachel de Queiroz

Rachel de Queiroz oli Brasiilia kirjanik ja ajakirjanik. 1977. aastal sai ta esimese naiskirjanikuna Academia Brasileira de Letras liikmeks.

Wadī Saādah

Wadī Saādah on Liibanoni päritolu Austraalia luuletaja ja ajakirjanik. Wadī Saādah on töötanud ajakirjanikuna Beirutis, Londonis, Pariisis ja Nikosias. 1988. aastal asus ta elama Austraaliasse, kus alustas tööd toimetajana Sydneys ilmuvas Liibano ...

Marcela Topor

Marcela Topor on rumeenia päritolu Kataloonia ajakirjanik. Ta on 2016. aastast iga kuu ilmuva ingliskeelse ajakirja Catalonia Today ja Kataloonias Gironas asutatud samanimelise veebiportaali toimetaja. Ta tegutseb ka telesaatejuhi ja intervjueeri ...

Sergio Esteban Vélez

"El color en el arte moderno colombiano" Medellín, 2006 "Urdimbre bajo la piel" Medellín, 2005 "Entre el fuego" Medellín, 1998 "Sinfonía mística" Medellín, 1999 "Destellos nocturnos" Medellín, 1996

Enrique Vila-Matas

Enrique Vila-Matas on hispaania kirjanik. Ta sündis aastal 1948 Barcelonas. Ta debüteeris 18-aastasena pressis. Aastast 1968 töötas ta toimetajana kinoajakirjas Fotogramas. Aastatel 1974–1978 elas ta Pariisis. Seejärel pöördus ta tagasi Barcelona ...

ABC (Hispaania ajaleht)

ABC on Hispaania konservatiivne ja monarhistlik ajaleht, üks kolmest Hispaania suurest kvaliteetlehest lehtede El País ja El Mundo kõrval ning nende järel tiraažilt kolmas päevaleht. Ta ilmub Madridis. See alustas ilmumist 1. jaanuaril 1903 nädal ...

Al-Quds al-`Arabī

Al-Quds al-`Arabī on alates 1989. aastast Londonis avaldatav sõltumatu panarabistlik ajaleht. See kuulub välismaal elavatele palestiinlastele ja seda toimetab Abd al-Bari Atwan, kes sündis 1950. aastal Gaza tsoonis asunud põgenikelaagris. Kuna se ...

Eesti Leht

Eesti Leht oli ajaleht, mis ilmus aastatel 1997–2003 Soomes Tamperes. Seda andis välja Tampere Eesti Klubi. Ajalehe peatoimetaja oli 1997–1999? Pärt Peterson ja seejärel Rain Ots. Ajaleht jätkas ilmumist ajakirjana Binokkel.

Eleftherotypía

Eleftherotypía on Ateenas ilmuv üleriigilise levikuga vasakpoolne päevaleht. Leht hakkas ilmuma 1975. aastal. Algselt olid omanikeks ajakirjanikud, kuid 1978. aastal võtsid lehe üle vennad Tegópoulosed. 2011. aastal läks leht pankrotti, kuid taas ...

Erzjan Mastor

Erzjan Mastor on ersa- ja venekeelne ajaleht, mida annab välja Ersa Keele Päästmise Fond. Ajaleht ilmub Venemaa föderatsioonis Mordva vabariigi pealinnas Saranskis alates 1994. aasta septembrist. 30. juunil 2009 otsustas Mordva vabariigi riigikoh ...

Estía

Estía on Ateenas välja antav üleriigilise levikuga kreeka päevaleht. Estía on parempoolse, konservatiivse suunitlusega kvaliteetleht. Nime sai leht jumalanna Hestia järgi. 1980ndatel ja 1990ndatel oli Estía ainuke kreeka päevaleht, mis järgis end ...

Hantõ Jasang

Hantõ Jasang on Hantõ-Mansiiskis ilmuv handikeelne ajaleht. Ajaleht asutati 1957. aastal. Aastani 1991 ilmus Hantõ Jasang koos mansikeelse ajalehe Luiima Seripos tõlkes Hommikukoidik Lenin Pant Huvat tõlkes Lenini jälgedes nime all. 2000. aastate ...

I Kathimeriní

I Kathimeriní on Ateenas ilmuv üleriigiilise levikuga päevaleht. Leht hakkas ilmuma 15. septembril 1919. Lisaks kreekakeelsele ajalehele antakse välja ingliskeelset versiooni, mida levitatakse koostöös rahvusvahelise ajalehega International New Y ...

Jalgat

Jalgat on Uljanovski oblastis kord kuus ilmuv ersa- ja venekeelne ajaleht, mis esindab soome-ugri omariikluseta põlisrahvaste rahvuskeelset ajakirjandust Venemaal. Ta asutati 2001. aasta juulis kuberneri Vladimir Šamanovi korraldusel ja esimene v ...

Karielan Šana

Karielan Šana on tverikarjalaste rahvuslik-kultuurilise autonoomia ajaleht. Ajaleht hakkas ilmuma aastal 1996, ta ilmub 2 korda aastas tiraažiga 500 eksemplari ja teda trükitakse Tveri oblasti trükikojas. Ajalehe toimetajaks on Ljudmila Gromova. ...

Kuensel

Kuensel on Bhutanis ilmuv ajaleht, mis asutati 1967 valitsuse bülletäänina. 2005. aastal oli see ainus riigis ilmuv ajaleht, ilmus kaks korda nädalas. Aastal 1986 muudeti see inglise, dzongkha ja nepali keeles ilmuvaks nädalaleheks. Aastal 1992 a ...

Kündja (ajaleht)

Kündja oli aastatel 1882–1891 Riias ilmunud poliitilise ja põllumajandusliku sisuga ajaleht. Leht ilmus Jaan Nebocati toimetusel. Ilmumise algul käis see kord nädalas, hiljem kord kuus. Kuna leht oli saksameelne ja halvasti toimetatud, siis eriti ...

Päevaleht

Päevaleht on ajaleht, mis ilmub vähemalt neli korda nädalas. Ilmumissageduse järgi võib ajalehti liigitada päevalehtedeks ja nädalalehtedeks. Kui päevalehed püüavad olla operatiivsed, siis nädalalehtede oluline roll on sündmuste sügavam analüüs. ...

Räwala

Räwala oli Tallinna Sõltumatu Maleva infoleht, mis ilmus aastatel 1988–1989. Tõenäoliselt viimane, 13. infoleht, ilmus 20. septembril 1989. Lehe toimetaja oli Jaan Hatto. Infoleht ilmus korra kuus; see oli eri formaadis, paljundatud, kehva kvalit ...

Stóchos

Stóchos on Kreekas ilmuv rahvuslusest kantud nädalaleht. Ajalehe asutas 1985. aastal Georgios Kapsalis. Kuni asutaja surmani 1999. aastal oli ajaleht rangelt rahvuskonservatiivne ja polnud seejuures seotud ühegi poliitilise erakonnaga. Nüüd annab ...

Za Industralizatsiju

Za Industrializatsiju oli tööstusajaleht, mis ilmus 1930–1937 Moskvas. Aastani 1931 oli see Kõrgema Rahvamajandusnõukogu, hiljem Rasketööstuse Rahvakomissariaadi häälekandja. Septembrist 1937 septembrini 1940 ilmus ajaleht nimega Industrija ning ...

Za Protšnõi Mir, Za Narodnuju Demokratiju!

Za Protšnõi Mir, Za Narodnuju Demokratiju! oli Kommunistlike ja Töölisparteide Informatsioonibüroo ajaleht, mis ilmus aastatel 1947–1948 Belgradis ja 1948–1956 Bukarestis. See lakkas ilmumast, kui Informatsioonibüroo aprillis 1956 tegevuse lõpeta ...

Zëri i Popullit

Zeri i Popullit oli Tiranas ilmunud albaaniakeelne ajaleht. Ajalehe esimene number ilmus 25. augustil 1942. Kuni 1992. aastani oli ajaleht Albaania Tööpartei häälekandja, seejärel Albaania Sotsialistliku Partei häälekandja. Alates 2015. aasta nov ...

Ta Néa

Ta Néa on Ateenas välja antav üleriigilise levikuga päevaleht. Ajalehe esimene number ilmus 28. mail 1931. See on suurima tiraažiga ajaleht Kreekas. Poliitiliselt suunitluselt on Ta Néa vasaktsentristlik. Diktatuuri ajal üritati julgustada vastup ...

To Víma

To Víma on kreeka ajaleht. To Víma ilmus 1922. aastast päevalehena, alates 2011. aastast ilmub leht paberil vaid pühapäeviti, samas kui netisisu uuendatakse iga päev. Lehe asutas Dimítris Lambrákis ja see kuulub Lambrakise meediagrupile Δημοσιογρ ...